عقیده کاوی نظرات کاربران دیجیکالا توسط طبقهبندهای ماشین بردار پشتیبان و رگرسیون لجستیک |
کد مقاله : 1068-AISCH |
نویسندگان |
سالار کریمی1، محمد بحرانی *2 1دانشکده علوم ریاضی ورایانه دانشگاه علامه طباطبائی 2گروه علوم رایانه، دانشکده علوم ریاضی و رایانه، دانشگاه علامه طباطبایی |
چکیده مقاله |
چکیده: بررسی نظرات کاربران همواره یکی از نکات کلیدی جهت بهبود وضعیت کسبوکارها میباشد. فروشگاه دیجیکالا یکی از نخستین و مشهورترین فروشگاههای اینترنتی ایران میباشد که روزانه کالاهای متعدد و متنوعی را به فروش میرساند. بررسی نظرات خریداران از دیجیکالا اهمیت بسزایی در رشد و بهبود جایگاه این فروشگاه اینترنتی و کیفیت کالاهای عرضهشده در این فروشگاه دارد. این مقاله قصد دارد یک طبقهبند خودکار و با دقت بالا به منظور تعیین قطبیت (polarity) نظرات کاربران دیجیکالا طراحی نماید. برای این منظور از دو مدل طبقهبندی ماشین بردار پشتیبان (svm) و رگرسیون لجستیک (logistic regression) استفاده شده است و در انتها این دو مدل مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفتهاند. به منظور استخراج ویژگی، از ویژگی سبد کلمات و بردارهای tf-idf استفاده شده است. با توجه به ارزیابیها مدل ماشین بردار پشتیبان مدل بهتری برای تعیین قطبیت نظرات میباشد که با دقت نزدیک به 82 درصد طبقهبندی را انجام میدهد. |
کلیدواژه ها |
عقیدهکاوی، تعیین قطبیت نظرات، سبد کلمات، ماشین بردار پشتیبان، رگرسیون لجستیک، نظرات کاربران دیجیکالا |
وضعیت: پذیرفته شده |